LATEST UPDATES

Tuesday 30 December 2014

SAP MM Interview Questions and Answers - 4

Section 4


Question
1. What are the steps involved in consignment cycle?
Answer:
Consignment cycle is similar to a standard purchase cycle. The difference it that no accounting document is created at the time of goods receipts only qty is updated.It is settled once the same is utilized.
(or)
Create consignment info record with proper tax code, create Po with item category K, maintain output condition record for KONS, process GR, no invoice verification done, but settlement is done through MRKO transaction.
Question
2. Tell me about the subcontracting cycle.
Answer:
When the material is sent for subcontracting i.e. some value addition, it is converted into a different material. It needs a BOM to define the components of the finished item being received.
(or)
The Po is created with item category L , the goods is transferred to subcontractor by 541 movement. for this movement note no accounting docs take place.  When GR is done automatically, 543 movement takes place which take care of the consumption of components from stock.
Question
3. How is scrap accounted in subcontracting?
Answer:
When the material is sent for subcontracting i.e. some value addition, it is converted into a different material. It needs a BOM to define the components of the finished item being received.The scrap or the process loss can be adjusted while doing a quality inspection of the material received after subcontracting.
Question
4. How are the byproducts taken care of in subcontracting?
Answer:
products can be taken care of by defining them in the BOM for the header matl.
Question
5. Tell me about the various movement types and usage.
Answer:
101 GR in unrest. Use
103 GR in Blocked stock
105 Release from Block to Unrest. Use stock.
122 Return to vendor from unrest. Use stock.
124 Return to vendor from blocked stock
301 Plant to Plant transfer.
309 Material to Material transfer
311 Transfer from stg loc to stg loc
261 Issue for consumption
411 Taking consignment stock into own stock
551 Withdrawal for scrapping
Question
6. What is meant by scales? Can scales be used in standard purchase order?
Answer:
By using scales we can fix the price of a material accordingly, for example, we can fix the material price.
Based on the quantity like
For quantity 1 to 100 price is Rs1000
For quantity 101 to 200 price is 900
Like that, you can fix price.
(or)
You can fix a price in the info record for a say qty from 1-100 price RS150 & if the order qty is 101- 500- the prices is 140 . Scales cannot be used directly in PO but can be pulled into the PO from various master data like info record, quota arrangement.
Question
7. What is the difference between a contract and a scheduling agreement?
Answer:
A scheduling agreement can be made for Consignment, Subcontracting & stock transfer. A contract, also known as a blanket PO, can be made for standard items and can be restricted to a Value or Qty.
(or)
With regard to Contract:
1. You can create the centrally contract (cross-plant) where you can maintain different pricing conditions for each and every plant.
2. You have to create the Release Order with reference to Outline Agreement.  
3. No detailed delivery schedule can be made in the Release Order. 
4. No Release documentation is created.
5. Only time-dependent conditions can be created.
6. Some Item Category 'M' and 'W' can be used.
With regard to Scheduling Agreement:  
1. The Plant Location must be entered in the Scheduling Agreement.  
2. We do not have to create any other purchasing document except for delivery schedule line via Transaction ME38 or MRP running (with the appropriate setting of Source List).
3. Delivery Schedule line items are created subject to your specific requirement.
4. Can create both Scheduling Agreement with and without Release Documentation (subject to the Document Type LP or LPA) with the selection of either FRC or JIT delivery schedule.
5. Either time-dependent or time-independent conditions can be created subject to the customizing in the Document Type of the Scheduling Agreement.
6. Item Category 'M' and 'W' can not be used.
Question
8. How does the system calculate taxes?
Answer:
Based on the calculation schema of that condition & based on access sequence assigned to it.
Question
9. How does the system calculate nondeductible taxes?
Answer:
Condition type in the standard system: Non-deductible input tax = NAVS
Depending on the tax code in the PO item and the tax calculation schema, the system calculates the non-deductible tax portion and inserts it in the condition type with the category N.
The condition type has the calculation rule "absolute amount".
Normally, the access sequence that regulates tax code determination is assigned to the condition type.
Question
10. What is meant by batches? How can the batches be searched?
Answer:
Batch is a subdivision of your stock of a material having the same characteristics
ex: medicines,food products
For instance:
- food production uses batches to indicate the day of production.
- paint production uses batches based on production date and the used ingredients. It is very hard to reproduce the same color in exactly the same way at two different moments.
- ore may be divided in batches based on their mineral content. 
We can search batches using the standard search facility (match code, key F4) based on the naming convention of the batches or, if you use batch classification, based on the characteristics of the batches.



No comments:

Post a Comment

Designed By Blogger Templates